سلام علیکم

ضمن تبریک سال تحصیلی و شروع فعالیت مراکز پیش دبستانی ها به شما مربیان و مدیران ، بهانه ای هم برای ما فراهم شد تا چند نکته را جهت یادآوری خدمت شما عرض کنم .

1- همه هدف ما تربیت کودکان باشد و اینکه  بتوانیم در رفتار بچه ها تاثیربخش و به زندگی آن ها جهت ببخشیم .

2- در همه واحد کارها و مباحث آموزشی سعی کنیم مفاهیم و ارزش های دینی را تقویت کنیم .

3- ارزش های دینی و دین را نوعی چماق برای بچه ها قرار ندهیم و سعی کنیم مزه شیرین دین را به کودکان بچشانیم و مفهوم خدا و دین را در بچه ها تقویت کنیم .

4- سعی کنیم مهارت های زندگی کردن و مهارت های کاربردی را به کودکان بیاموزیم .

5- سعی کنیم فکر کردن و اندیشیدن را در بچه ها ایجاد و تقویت نماییم .

6- از آموزش هایی که فعلا برای کودکان لازم و کاربردی نمی باشد خودداری کنید مثلا آموزش پایتخت های کشورها هیچ کاربرد و تاثیری در زندگی بچه ها ندارد . این کارها بیشتر جنبه نمایشی دارد .

7- در واحد کارهای دینی بچه ها با خدا ، قران و دین اشنا شوند و با آن ها انس بگیرند .

8- بازی ، بازی ، بازی ، همه تاکید ما این است که کودکان فرصت بازی کردن را باید داشته باشند بتوانند فعالیتی را انجام دهند اینکه کودک فقط بنشیند و گوش کند اصلا خوب نیست . محوریت کلاس بچه ها باید فعال بودن بچه ها باشد .

9- امروزه پیش دبستانی ها مکانی و فرصتی است برای با هم بودن بچه ها . بچه هایی که در خانه تنها هستند و یا در کوچه و خیابان دوستی ندارند و هم بازی ندارند . مهد بهترین فرصت بازی کردن بچه ها با یکدیگر است . این فرصت را ازآن ها نگیرید ، بلکه آن را ایجاد و تقویت کنید . شما در برنامه هفتگی یک واحد کار بازی باید قرار دهید تا بچه ها با بازی ها مخصوصا بازی های قدیمی و سنتی آشنا شوند مثل لی لی بازی ، وسطی بازی ، طناب کشی ، هفت سنگ و … و این بازی ها را بچه ها در مهدها انجام دهند و تجربه کنند .

10- سعی کنید مهد برای بچه ها شادی بخش باشد و به بچه ها خوش بگذرد . بچه ها با بازی ها ، قصه ها ، شعرخوانی ها و … شاد می شوند .

با تشکر- عاشورخانی


برچسب ها :
موضوع : نكته ها
تاریخ : 03 اکتبر 2013

1 دیدگاه برای “مدیران و مربیان پیش دبستانی ها”

نرگس سادات اکتبر 5th, 2013 at 9:44 ب.ظ

سلام استاد
برای اجرای این فرمایشات درست و ارزشمند سخت در حال تلاشیم دعایمان بفرمایید.

پاسخ دهید

دیدگاه شما




© تمامی حقوق برای نسيم بهشت محفوظ می باشد