بچه ها سلام

 کی ها ما را خیلی زیاد دوست دارند و ما هم زیاد دوستشون داریم ؟  خیلی برای ما زحمت می کشند ؟

 آفرین پدر و مادرمون

 بچه ها بیاید براشون دعا کنیم

 بلا ازشون دور دور دور باشه    زندگی شون جورجور جور باشه   ان شاء لله        ان شاء لله

 بچه ها ، همه پدر مادرها بچه هاشون رو خیلی دوست دارند برای همینه که هیچ وقت دلشون نمی خواهد برای ما اتفاقی بیافته همیشه مواظبمون هستند . اگر کار بد کنیم ، ناراحت می شوند ، غصه می خورند ، اگر کار خوب بکنیم ، پدر و مادرها خیلی خوشحال می شوند .

 امروز می خواهم یک قصه از یک پدر و پسر براتون تعریف کنم

 یکی از پیامبرهای خدا به نام حضرت ابراهیم بود که یک پسر داشت به نام اسماعیل ، حضرت ابراهیم مثل همه پدرها بچه اش را خیلی دوست داشت ،‌هر وقت فرصت پیدا می کرد باهاش بازی می کرد ، ‌اسماعیل هم پدرش را خیلی دوست داشت اون هم به پدرش گوش می کرد به پدرش احترام می گذاشت به پدرش کمک می کرد .

 خداجون می خواست یک بار معلوم بشه که حضرت ابراهیم چقدر  به حرف های خدا گوش می کنه ، برای همین یک کار خیلی سختی از حضرت ابراهیم خواست ،  خدا گفت نباید دیگه پسرت را ببینی ، باید از پسرت جدا شوی . چند روز گذشت و حضرت ابراهیم خیلی ناراحت بود .

 پسرش اسماعیل به او گفت : پدر چرا اینقدر ناراحتی ؟ پدرش برایش گفت که خدا از او چی خواسته . اما اسماعیل که پدرش را خیلی دوست داشت و ‌دلش می خواست پدرش به حرف های خدا گوش کنه ، گفت : پدر جان ناراحت نباش ، من حاضرم کاری را که خدا گفته انجام بدهی . حضرت ابراهیم و اسماعیل یک روز به بالای کوهی رفتند تا فرمان خدا را انجام دهند . وقتی که حضرت ابراهیم می خواست ، از پسرش جدا بشه ،‌خدا چند فرشته را فرستاد ، فرشته ها گفتند : صبر کن ،  وایسا ، حالا معلوم شد که خدا را خیلی دوست داری و به همه حرف هاش گوش می کنی ، تو بنده خوب خدا هستی  . خدا هم تو را و هم پسرت را خیلی دوست دارد ، سپس یک گوسفند به حضرت ابراهیم دادند و گفتند این گوسفند جایزه توست ، بچه ها ، همه جایزه هاشون دوست دارند ، فرشته ها گفتند حالا این جایزه ای که گرفتی را به خاطر خدا به آدم های فقیر بده .

 حضرت ابراهیم و اسماعیل خیلی خوشحال شدند ، که به حرف خدا گوش کرده بودند . از آن زمان به بعد اسم این روز را گذاشتند روز عید قربان .

 عید قربان چه روزیه ؟

 روزی که معلوم شد حضرت ابراهیم بنده خیلی خوب خدا هست .


برچسب ها :
موضوع : قصه ها, مفاهيم و اصطلاحات ديني, مناسبت ها
تاریخ : 13 ژانویه 2013

پاسخ دهید

دیدگاه شما




© تمامی حقوق برای نسيم بهشت محفوظ می باشد